کليه حقوق نوشته های اين وبلاگ و وبلاگهای مرتبط با آن منجمله وبلاگ http://adasiha.blogspot.com/ در انحصار نگارندگان است و هرگونه نقل و اقتباس و کپی برداری بدون ذکر نام نگارنده به منزله ناديده گرفتن حقوق مولفين و قابل پيگرد می باشد.

جمعه، شهریور ۲۹، ۱۳۸۷

سلام تقریبا مدت یک ساله که از مطالب پرمحتوای سایتتون استفاده میکنم. دانشجوی رشته ... هستم و به همین دلیل در زمینه لنز مطالعاتی داشتم. مدت یکساله که خودم هم بدلیل نزدیک بینی از لنز نرم اپتیما 38 استفاده میکنم. سوالی که از خدمتتون دارم اینه که با وجود اینکه با این لنز راحت هستم اما با توجه به محتوای آب پایین لنزدر دراز مدت میتونه مشکل ساز باشه؟ و دراین صورت شما چه مارکی رو پیشنهاد میکنید؟ اگرلطف کنید و جوابتونو به من ایمیل کنید بینهایت ممنون میشم متشکرم
با سلام خدمت شما خانم ...(نام عمداً حذف شده) و تشکر از عنايت شما به يادداشتهای ناقابل من
حدس شما در مورد اينکه بهتر است به لنزهای جديدتر روی بياوريد کاملاً صحيح است. لنزهای 38 درصد آب در دهه 80 ميلادی طراحی شده اند و در طول اين 25 سال تغييرات بسيار مهمی در توليد و مصرف لنز اتفاق افتاده. در اين لحظه که من اين مطلب را برايتان می نويسم، يک جفت لنز يک روزه در چشم دارم که تا دو سه سال پيش سرآمد لنزها بود و راحتترين لنز به شمار می رفت، اما در قياس با لنزهايی که من از دو سه سال پيش به اينطرف معمولاً مصرف می کنم، تفاوت بسيار دارد. اين را عرض کردم که بتوانيد تصور کنيد در دو سه سال اخير چقدر اوضاع فرق کرده تا چه برسد به 25 سال. توصيه من خدمت شما استفاده از لنزهای سيليکن هيدروژل است. زياد هم فرق نمی کند کدام لنز سيليکن هيدروژل باشد، همه آنها به مراتب بهتر از هيدروژل ها (لنزهای نرم بطری دار) هستند. فقط بايد دقت فرماييد که لنز هيدروژل را با نام سيليکن هيدروژل ندهند چون فردی را در تهران می شناسم که اين کار را می کند. روش شناسايی لنزهای سيليکن هم خيلی ساده است:
روی بسته بندی را نگاه کنيد و نام کامل لنز و توليد کننده آنرا با دقت بخوانيد. اگر يکی از موارد زير باشد، سيليکن هيدروژل است و اگر نه با يک دروغگوی بی شرم مواجه هستيد:

PureVision - Bausch and Lomb
Acuvue Advance - Johnson & Johnson
Acuvue Oasys - Johnson & Johnson
Focus Night and Day - CIBA VIsion
O2Optix - CIBA Vision
AirOptix - CIBA VIsion
Biofinity - Coopervision

ممکن است بگويند اين لنز جديد است. کافی است نام لنز را در اينترنت تايپ کنيد همراه با عبارت
Silicone Hydrogel
و صحت و سقم ادعا را پيدا کنيد. اگر هم خواستيد می توانيد از من بپرسيد تا چک کنم. نکته ديگر اين که خصوصاً در طی 10 سال اخير گرايش در تمام دنيا به کنار گذاشتن لنزهای نرم سالانه و شايع شدن مصرف لنزهای ماهانه و دو هفتگی بوده. علت اين کار هم بسيار ساده است: بهداشتی تر بودن لنزهای کوتاه مدت. به همين علت لنزهای مذکور در بالا نيز عموماً دو هفتگی يا ماهانه هستند. اين موضوع در ايران هنوز درست جانيافتاده و متاسفانه به عناوين مختلف مصرف چندماهه لنزهای ماهانه را توجيه می کنند. لذا يک راه شناسايی ديگر هم اين است که اگر تاکيد می کنند لنز شما سيليکن هيدروژل است و چند ماه يا چند سال قابل مصرف هستند، مطمئن باشيد که خطايی در کار است. از بين لنزهای فوق من شخصاً شش تای اول را در چشم خودم مصرف کرده ام و هر کدام با اندکی تفاوت نسبت به بقيه، بسيار راحت تر از لنزهای هيدروژل است. البته ممکن است از فردی به فرد ديگر قدری تفاوت هم مطرح باشد.
از فرصث استفاده بکنم و بگويم که برای لنزهای سيليکن هيدروژل بهتر است از محلولهای قديمی و منسوخ استفاده نکنيد. محلول
Aquify CIBA Vision
يکی از بهترينها بوده که ضمناً همراه با جالنزی ضدباکتريال (حاوی املاح نقره) می باشد

خوشحال می شوم ادامه سوالهای شما را پاسخگو باشم.
آيدين صفوتی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر