کليه حقوق نوشته های اين وبلاگ و وبلاگهای مرتبط با آن منجمله وبلاگ http://adasiha.blogspot.com/ در انحصار نگارندگان است و هرگونه نقل و اقتباس و کپی برداری بدون ذکر نام نگارنده به منزله ناديده گرفتن حقوق مولفين و قابل پيگرد می باشد.

سه‌شنبه، شهریور ۱۹، ۱۳۸۷

سلام.
در وبلاگتون مطالب جالبی از دانش و مخصوصا تجربیاتتون در مورد استفاده از لنز خوندم و حتی با توجه به متخصص نبودنم در این زمینه توانستم استفاده زیادی از این مطالب ببرم. من چند ساله که از عینک استفاده کردم و الان میخوام که لنز بزنم. اطلاعات چشمی من: OD: -.5 - .75 * 115OS: -.5 -.75 * 65BC:86DIA:14 من 27 سال سنمه سالها قبل لنز سافت رو امتحان کردم اما دید خوبی نداشتم و لنز سخت رو هم نتونستم تحمل کنم. آیا لنزهای توریک برای چشمم مناسبند؟ شما چه پیشنهادی برام دارین؟ لطفا راهنمائیم کنید نمیدونم کی این ایمیلمو مطالعه میکنین. اگه براتون زحمتی نیست بهم اس ام اس بزنین. میدونم شاید درخواست درستی نباشه اما با توجه به مطالبی که نوشتین فکر میکنم که بهم کمک کنین. راستش چند پزشک اینجا یعنی شهر ما ... نتونستن کمک زیادی بهم بکنن و حتی یک اپتیمتریست هم من رو از زدن لنز منصرف کرد و گفت که حتی لنز توریک نمیتونه بهم کمک زیادی بکنه. شماره تماسم: ....
پاسخ:
جناب ... .... از محبتتان متشکرم.
هدف من دقيقا اين است که آنچه هر از چندی می نويسم برای مصرف کنندگان و تجويزکنندگان لنز مفهوم باشد چون اينترنت رسانه ای است که با همه در تماس است.
در مورد چشم شما، اينطور که من فهميدم شما نيم نمره نزديک بينی داريد همراه با هفتاد و پنج صدم آستيگماتيسم در هر چشم.معمولا برای اين نمره کمتر کسی به فکر لنز می افتد، من حتی در ابتدا نمره را ناخودآگاه 5 خواندم. البته اگر واقعا مايل به استفاده از لنز باشيد اين نمره موجود است و قطعاً در درجه اول بايد به فکر لنز توريک نرم باشيد چون لنز غير توريک به وضوح عينکتان نخواهد بود. نکته فقط در اينجاست که لنزهای توريک گرانتر هستند و از خودتان بايد بپرسيد که آيا کاربردی که من از لنز می خواهم (قصد و انگيزه شما از مصرف لنز) با اين هزينه هماهنگی دارد يا خير. توضيح اينکه لنزهای نرم توريک عموما ماهانه هستند و در بسته بنديهای مقوايی عرضه می شوند. هر قوطی هم محتوی محتوی 3 تا 6 عدد لنز است که هر کدام در بسته بندی پلاستيکی جداگانه توليد می شود يعنی اصولاً شما بايد يک بسته کامل را بخريد که حاوی شش عدد لنز در بسته های انفرادی است و هر لنز فقط و فقط برای يکماه مصرف از تاريخ باز شدن بسته پلاستيکی انفرادی است. کاری که در ايران می کنيم ( با توجيه های واهی اقتصادی) اين است که لنز را از قوطی خارج می کنند و بصورت تکی به شما می دهند و لنز را هم به عنوان سه ماهه يا چند ماهه و حتی سالانه معرفی می کنند و بعضاً مبلغ گزافی را هم می گيرند که در اصل قيمت چندين لنز را پوشش می دهد و بعد شما را ترغيب می کنند که لنزی که دريافت کرده ايد را تا چند ماه مصرف کنيد.
خلاصه اينکه لنز توريک نرم مشکل شما را رفع می کند ولی نکات زير را رعايت کنيد: اغلب لنزهای توريک ماهانه هستند يعنی يکماه پس از بازکردن بسته بندی پلاستيکی آنها بايد دور انداخته شوند و اين موضوع هيچ ارتباطی به کم يا زياد مصرف کردن لنز ندارد ، مثل شير پاکتی که وقتی درش باز شد، بايد ظرف چند روز مصرف شود و يا دور انداخته شود. در نهايت فراموش نکنيد که چشم شما قابل مسامحه نيست، لنز هم وسيله ای نيست که قابل مسامحه باشد. اگر لنز توريک می گيريد، سعی کنيد در قوطی در بسته مقوايی آن بگيريد. اگر گران است، چند جای ديگر قيمت بگيريد، اگر قيمت مطلوبی پيدا نکرديد، فقط دو حالت دارد، يا قيمت غير منصفانه داده اند (که قاعدتا نبايد بخريد) و يا قيمت منصفانه است ولی برای شما گران است. ايتجا است که بايد با خود بگوييد منصفانه يا غير منصفانه، قيمت فلان قدر است. آيا با دليل من برای تهيه لنز جور در می آيد يا خير؟ به عنوان مثال برای يک شناگر، لنز لازمه پيروزی در مسابقه است. ممکن است برای او ارزش داشته باشد. برای شما همان قيمت ممکن است غير قابل قبول باشد. فقط اگر مسامحه کرديد و لنزهای ماهانه را چندماه مصرف کرديد، احتمال بروز عوارض را زياد می کنيد و اين تقصير لنز شما نخواهد بود. مطلع باشيد که از ده سال پيش به اينطرف، هيچ کارخانه ای در دنيا لنز چندماهه آنهم توريک توليد نکرده است. يک نکته ديگر: اس ام اس نزدم برايتان چون 2-3 سالی است که بيرون از ايران هستم (اگر چه کاملاً از اوضاع لنز در ايران با خبرم ولی مستقيماً در خدمتتان نيستم). اگر باز هم سوالی بود خوشحال می شوم جواب بدهم
پيروز باشيد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر