کليه حقوق نوشته های اين وبلاگ و وبلاگهای مرتبط با آن منجمله وبلاگ http://adasiha.blogspot.com/ در انحصار نگارندگان است و هرگونه نقل و اقتباس و کپی برداری بدون ذکر نام نگارنده به منزله ناديده گرفتن حقوق مولفين و قابل پيگرد می باشد.

یکشنبه، دی ۰۶، ۱۳۸۳

چند نوع لنز در چشمهای يک اپتومتريست: قسمت هشتم – سيليکون هايدروژل نوع
Galifilcon A
شرکت جانسون اند جانسون

اين لنز، در واقع سومين لنز سيليکون هايدروژل دنيا است. ضريب اکسيژن آن (Dk/t) 86 واحد است و توسط FDA ، فقط برای مصرف روزانه تاييد شده است. اين لنز دارای ماده ای است به نام Hydraclear که طبق گفته های توليد کنندگان آن، باعث لطافت و نرمی اين لنز و آسايش بيشتر چشم می شود. درصد آب آن 47 است و Dk آن برابر است با 60 واحد. ديامتر آن 14 ميلی متر و ضريب سختی آن 0.3 است. دارای دو انحنای 8.3 و 8.7 بوده و قدرتهای مثبت شش تا منفی چهار را پوشش می دهد. طول عمر مفيد اين لنز، بصورت دو هفته مصرف روزانه معرفی شده است.

در اين لحظه که اين مطلب را می نويسم، هفته دوم مصرف اين لنز را شروع کرده ام. لحظه اولی که اين لنز را در چشمم قرار دادم، احساس کردم که در مقايسه با لنزهای هايدروژلی که قبلاً امتحان کرده ام، واقعاً آسايش اين لنز بسيار مطلوب تر است. راحتی فوکوس نايت اند دی (لوترافيلکون – آ ) نيز در همين حد بود. در طول هفت روز گذشته، دو روز فراموش کردم قبل از خارج شدن از منزل لنز را در چشم بگذارم. به نوعی نياز اين لنز به درآوردن و کار گذاشتن، مانع از مصرف آن در دو روز از هفت روز شد. راحتی اين لنز در خاتمه روزهای اول و دوم و سوم مصرف آن، بسيار خوب بود و در مجموع حس نمی شود ولی حيف که مجبور بودم آنرا قبل از خواب در بياورم. سه روز مصرف را با دو روزی که لنز را مصرف نکردم در نظر بگيريد، در روز پنجم حس می شد که کيفيت لنز رو به افت است. ديشب، روز هفتم، آخرهای روز احساس خستگی در حدود ساعت هشت شب شروع شد و ساعت نه و نيم احساس می کردم که مثل نياز به از پای خارج کردن کفش و جوراب، نياز به خارج کردن لنز دارم. احساس خشکی يا سوزش و يا موارد ديگر برايم پيش نيامد.

در مجموع با اين لنز راحت بودم ولی عمر اين لنز طوری است که بتدريج افت کيفيت را احساس کردم. اين موضوع از يک نظر خوب است: مصرف کننده خيلی زود متوجه خواهد شد که بايد لنز را به موقع دور بياندازد. البته احساس افراد مختلف با هم فرق دارد و شايد برای بعضيها اين افت کيفيت حس نشود. لازم به ذکر است که شبها از محلول سولوکر پلاس استفاده می کردم و در طول روز کارهای چشمی خيلی پيچيده و طولانی نداشتم. ادامه تجربه ام با اين لنز را ظرف يک هفته ايده ثبت خواهم کرد و برای علاقمندان تقديم می نمايم.

نمونه يک لنز ديگر را هم ديروز دريافت کردم و فکر می کنم طی دو هفته آينده، نمونه جديدترين لنز دنيا، يعنی لنز اوتو اپتيکس (سيليکون هايدروژل شماره 4) نيز به دستم برسد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر