کليه حقوق نوشته های اين وبلاگ و وبلاگهای مرتبط با آن منجمله وبلاگ http://adasiha.blogspot.com/ در انحصار نگارندگان است و هرگونه نقل و اقتباس و کپی برداری بدون ذکر نام نگارنده به منزله ناديده گرفتن حقوق مولفين و قابل پيگرد می باشد.

پنجشنبه، اسفند ۰۷، ۱۳۸۲

چند نکته در مورد مديريت و فيت کنتاکت لنزهای پرآب:

امروز نکته چهارم را مطالعه بفرماييد:

4) طول عمر کنتاکت لنز و طول عمر مفيد کنتاکت لنز، دو مفهوم جدا از هم هستند که بطور سنتی مورد بی توجهی قرار گرفته اند. مثالی را قبل از بيان تعريف دو مفهوم مذکور، بررسی می کنيم. يک اتومبيل پيکان، چند سال راه می رود؟ شايد اولين پيکانهای توليد شده هم هنوز در حال دويدن در خيابانهای کشورمان باشند. در اينصورت طول عمر پيکان حدود سی سال است. اما آيا طول عمر مفيد پيکان هم سی سال است؟ فکر نمی کنم بتوانيد هيچ ماشين معمولی را در تهران پيدا کنيد که کاملاً سالم باشد و بيشتر از پنج سال عمر داشته باشد. اگر باور نمی کنيد، سری به تمام اتومبيلهای "خيلی سالم" مندرج در آگهی های روزنامه های پرتيراژ بزنيد. اگر من سوال کنم که طول عمر مفيد يک اتومبيل چقدر است، احتمالاً می فرماييد، بستگی دارد به نوع اتومبيل ، راننده اش و محيطی که در آن رانندگی می کنند (شلوغی، آلودگی هوا، مرغوبيت بنزين و رطوبت هوا عوامل محيطی مهمی هستند). برای تعيين طول عمر مفيد يک لنز، از همين الگو استفاده کنيد. طول عمر مفيد لنز بستگی دارد به نوع لنز، ويژگيهای رفتاری و فيزيولوژيک و عادات مصرف کننده اش، محيطی که در آن لنز مصرف می شود (آلوده بودن يا نبودن هوا، وجود ذرات معلق در هوا مثل گرد و غبار صنعتی و اسپری ها خصوصاً در محيط کار، مرغوبيت محلول شستشوی و نگهداری لنز و رطوبت هوا، عوامل محيطی موثر هستند). اين عوامل را با جزئيات بيشتری بررسی خواهيم کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر