کليه حقوق نوشته های اين وبلاگ و وبلاگهای مرتبط با آن منجمله وبلاگ http://adasiha.blogspot.com/ در انحصار نگارندگان است و هرگونه نقل و اقتباس و کپی برداری بدون ذکر نام نگارنده به منزله ناديده گرفتن حقوق مولفين و قابل پيگرد می باشد.

شنبه، آذر ۰۸، ۱۳۸۲

يک روش کاملاً ساده برای شناسايی کيفيت لايه ضد اشعه ماورای بنفش در عينک و کنتاکت لنز
گويا بحث اشعه ماورای بنفش در اپتيران داغ شده. در جواب سوال جناب بختياری استاد خودم، اين راه ساده را بررسی فرماييد البته دقت کنيد که مشکل چو حل شود آسان شود و اين راه انقدر ساده است که بعد از خواندن آن با خود خواهيد گفت "چرا خودم به فکرم نرسيد؟" اگر چنين فکری به سرتان زد، از خودتان مايوس نشويد، چون منهم قبلاً همين سوال را از خودم پرسيده ام و مايوس نشده ام ولی واقعاً چرا قبلاً به فکر خودم نرسيده بود، نمی دانم. در هر حال، ظريفی گفته است:
" کاغذ فلورسئين را با سرم فيزيولوژی خيس کنيد و روی گوشه ای از دستمال کاغذی، مربعی به اندازه تقريبی يک سانت در يک سانت را با آن رنگ کنيد. سپس دستمال کاغذی مرطوب رنگ شده را زير نور کبالت آبی قرار دهيد و شدت رنگ فلورسنت را ارزيابی کنيد. همين کار را با عدسی مورد آزمايش ( خواه عدسی عينک و خواه کنتاکت لنز) تکرار کنيد، يعنی نور کبالت آبی را اينبار از درون عدسی مورد آزمايش به دستمال رنگ شده بتابانيد. اگر فيلتر ضد اشعه ماورای بنفش در عدسی آزمون واقعی باشد، بايد حالت فلورسنت دستمال کاغذی، شديداً کاهش يابد." فقط مراقب باشيد کاهش شدت نور را که ناشی از جذب نور در عدسی است، با کاهش فلورسانس اشتباه نگيريد.
به اميد ديدار شما در کنگره. ضمناً امسال از شرکت سيبا ويژن از سوئيس سخنرانی حضور خواهد داشت که در مورد تازه های کنتاکت لنز و روشهای جديد مصرف لنز صحبت خواهند کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر