کليه حقوق نوشته های اين وبلاگ و وبلاگهای مرتبط با آن منجمله وبلاگ http://adasiha.blogspot.com/ در انحصار نگارندگان است و هرگونه نقل و اقتباس و کپی برداری بدون ذکر نام نگارنده به منزله ناديده گرفتن حقوق مولفين و قابل پيگرد می باشد.

جمعه، اسفند ۲۷، ۱۳۸۹

عجب جالب است، بعد از شش سال

شش سال پيش بنده عرض کردم : 

گويا زمان برای مصرف کنندگان لنز متوقف شده است. راه حل چيست؟


اگر مجالی شد در گوگل اين عبارت را وارد کنيد 

 نکاتی چند درباره کنتاکت لنز
چندين سايت را خواهيد ديد که همان مطلب را قدری ويراستاری کرده اند و حتی نامی از نگارنده نياورده اند. جالب اينکه مطلب در تمام سايتها کاملا يکسان است. البته من خوشحالم که نوشته اينجانب مورد توجه محافل مطبوعاتی قرار گرفته و مردم را مطلع می کنند ولی حق بود که حقوق اينجانب و وبلاگ بنده هم مد نظر قرار می گرفت. 

 از همه جالبتر مطلبی است که با نام آرمين معينی درج گرديده. از آنجاييکه بنده با ايشان و سايتهايی که مطلب را درج کرده اند  افتخار آشنايی ندارم، نام سايتها را قيد نکرده ام ولی اين مطلب را در اينجا درج می نمايم تا انشالله خود صاحبان اين سايتها اين مطلب را ببينند و با قيد نام نويسنده واقعی مطلب، حق مطلب را ادا فرمايند.

مطلب درج شده در سايتها را در زير ببينيد و اصل آن را هم در صفحه شش- هفت سال پيش وبلاگ ايرانسافتلنز - ببينيد
http://cclpersian.blogspot.com/2004/08/blog-post.html



این روزها هر از چند گاه مطلبی درباره لنز در نشریات می خوانیم. تیترهای این مطالب اکثرا بسیار ترسناک هستند. از طرف دیگر مردم کماکان جهت تهیه لنز به تجویز کنندگان لنز مراجعه می کنند. بالاخره واقعیت چیست؟ آیا استفاده از لنز خطر دارد یا خیر؟
آیا استفاده از کنتاکت لنز، خطراتی را هم به همراه دارد؟
کافیست به جای عبارت …کنتاکت لنز” در سوال بالا، کلمه …اتومبیل” را قرار دهید تا خودتان به راحتی به سوال پاسخ دهید. شکی نیست که قبل از به کار گرفتن هر وسیله ای، باید روش استفاده از آن را فرا گرفت. هر کسی که راه و روش دقیق استفاده از لنز را بداند و رعایت کند، می تواند مطمئن باشد که هرگز دچار مشکل نخواهد شد. کسانی که به دنبال استفاده از لنز دچار عوارضی می شوند، در قریب به اتفاق موارد، اشکال از روش مصرف و عدم رعایت بهداشت است. باز از همان مثال استفاده کنیم: اگر هنگام رانندگی تمام نکات ایمنی را رعایت کنید، چقدر احتمال دارد که باعث تصادف و سانحه رانندگی شوید؟ مصرف کردن لنز درست مانند رانندگی کردن در یک جاده اختصاصی است. اگر اصول را رعایت کنید، خیلی بعید است که دچار مشکل شوید، و اگر اصول را رعایت نکنید، دیر یا زود حتما گرفتار خواهید شد.
استفاده از لنز رنگی چطور؟ خطرناک است؟
مرحمت کنید، خودتان مانند سوال قبل، به جای عبارت …کنتاکت لنز” کلمه …اتومبیل” را قرار دهید! حتما خودتان جواب را حدس زدید. چه فرقی می کند که وسیله ای که استفاده می کنید، رنگی باشد یا بی رنگ؟ کنتاکت لنز رنگی باشد یا نباشد، در هر حال وسیله ای طبی است و حتی اگر به فرض محال طبی هم نباشد، باز هم رعایت بهداشت و اصول نگهداری آن ضروری است.
این دکترها لنز را گران می دهند. مگر چه اشکالی دارد لنز را از بوتیک یا آرایشگاه بخریم؟
من نمی فهمم چرا مردم حاضر نیستند موی سر خود را برای اصلاح، به دست چشم پزشک یا اپتومتریست بسپارند، ولی حاضرند چشم خود را به دست یک آرایشگر و یا بوتیکدار بسپرند! مگر نه این است که هر کسی را بهر کاری آفریده اند؟ مگر نه این است که راه و روش مصرف و نگهداری از لنز را باید فقط از اهل فن آن پرسید؟ پزشکان اگر هزینه ای می گیرند، بابت گم کردن جوانیشان در لابه لای کتاب ها می گیرند. این هم قبول که تجویز کنندگان لنز هم باید جانب انصاف را رعایت کنند. اگر فرض بفرمایید که یک آرایشگر، بابت خدمتی که به شما می کند قیمتی گزاف و غیر منصفانه مطالبه کند، آنوقت قول می دهید بیایید من برایتان آرایشگری کنم؟ ارزان حساب خواهم کرد مشتری شوید.
من و دوستم خیلی با هم دوستیم. اشکالی دارد اگر لنزمان را با هم استفاده کنیم؟
حتما برایتان پیش آمده که گوشه چشمتان کمی ماده لزج یا ماده خشک شده جمع شود. اصولا ترشحات چشم و بینی کاملا مشابه همدیگر هستند. وقتی لنز را در چشم می گذارید در همان یک دقیقه اول مقداری از این ترشحات وارد بافت لنز می شوند. وقتی لنز را با محلول های مربوطه می شویید، فقط بخشی از این ترشحات که روی سطح لنز هستند، پاک می شوند، مابقی در لنز باقی می مانند تا روزی که بالاخره لنز را دور بیندازید. این مواد باقی مانده در لنز تا وقتی که زیاد کهنه نشده اند، نه تنها مضر نیستند بلکه مفید هم هستند، ولی فقط برای صاحب آن ترشحات و نه برای پدر، مادر، برادر، خواهر یا نزدیکترین دوست صاحب ترشحات. هر وقت خواستید لنز مصرف شده کسی را قرض بگیرید، به یاد داشته باشید که دستمال مصرف شده او را نیز قرض بگیرید، مخصوصا اگر دستمال مصرف شده ایشان نو نباشد و چند ماهی آن را نگه داشته باشد که چه بهتر، چون هر دو این کارها به یک اندازه غیر بهداشتی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر